Tummen mitt i handen!

Ännu en vecka, känns som jag har blivit någon sorts veckobloggare (inte med meningen.)

Tänkte skriva lite nu när man sitter här och har smörjt in sig efter jobbet och väntar på att brun utan solen ska torka in.

Ja, vad har hänt i veckan då?


I jobbväg så började det väl med att jag skulle lasta lastbilen till Göteborg i början på veckan, ( har jag ioförsig gjort förut men inte på en kvällsvecka då allt måste få plats, men när man ska köra in de sista pallarna stannar oftast trucken i kanten mellan kajen och lastbilen (fick jag höra från de andra) och visst gjorde den det, så jag tänkte skjutsa på med en fot utanför trucken och en på plattan så man kan köra, och vips så fick jag fart på trucken, men den åkte över min fot, eller rättare sagt över tårna som tur var annars hade nog danssäsongen varit över, men jag har ett fint märke på skorna efter den fadäsen, tack för att det finns stålhätta =) man kunde ju hoppats att min hölsena skulle ha fått en chock och slutat verka efter det, men sån tur kan man ju inte ha, har lärt mig att leva med smärtan nu iallafall ( gör ju ont varje gång jag går) och ibland blir det ett litet haltsteg, säger som jag brukar säga, tur att jag inte är en häst, då hade de avlivat mig för länge sen ;P


Igår på jobbet hade jag på schemat att jag skulle ha han om långgods avdelningen, d.v.s att jag bland annat ska snickra ihop långgodspallar, Mr tummen mitt i handen skulle göra det (!) men efter några sneda spikar så tänkte jag att här kommer jag inte kunna göra någon nytta, så jag bytte ut mig själv. Grejen är det att den jag bytte med fick åka in till sjukhuset på kvällen då han hade blivit skadad i foten, vet inte om han blivit överkörd eller något men som tur var var inte något brutet bara jäkligt svullet, det skulle ju ha vart jag egentligen...


Vad ska man skriva om nu då?..

Var på god smak i hallsberg i veckan och fikade med gamla arbetskompisarna, alltid lika trevligt =)  och sen passade jag på att söka ett nytt jobb också, man kan ju alltid hoppas men man har väl ganska tuff konkurrens nu för tiden.


Ne nu så hoppas jag att skiten har torkat tillräckligt så man kan gå och försöka sova lite,

Tävling imorgon till alla som inte fattar varför jag smörjer in mig lite då och då.

Hoppas på många par och att vi pensionärer får var för sig själva, hatar hungriga juniorer har inte ork att försöka slå dem (speciellt inte när man jobbat kväll veckan innan en tävling)


GOD NATT!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0